Bemutatkozott az új Škoda Elroq
Ez az első Škoda modell, amely megjeleníti a márka új, Modern Solid dizájnnyelvét, amely egy újabb állomás a Škoda modellek formatervezésében. Tágas belső tér, 470 literes csomagtérkapacitás, kompakt külső méretek és praktikus tárolási lehetőségek. Ezek így együtt teszik az Elroq-ot ideális választásá városi és elővárosi közlekedésre. A Škoda Elroq az első modellje a Škoda új BEV kampányának, amely az elkövetkező években hat teljesen elektromos modell bevezetését jelenti.
Az új, teljesen elektromos Škoda Elroq SUV tökéletes társ lesz a szabadtéri kalandokhoz, miközben kompakt formája és különösen kicsi fordulási sugara ideálissá teszi a városi élethez is. Robusztus karosszériájával az Elroq már messziről, azonnal felismerhető. Az Elroq a Škoda Enyaq család és az érkező legkisebb SUV modell, a Škoda Epiq között helyezkedik el, és a Škoda Karoq elektromos alternatíváját kínálja.
Az Elroq a cseh autógyártó számára stratégiai jelentőséggel bír, és az első sorozatgyártűsú Škoda modell, amely átveszi az új Modern Solid dizájnnyelvet. Az egyik újdonság például az autó elején megtalálható Tech-Deck Face és a motorháztetőn lévő új felirat. A Modern Solid dizájnnyelv alapvetően más: ötvözi a robusztusságot, a funkcionalitást, hiteles ugyanakkor biztonságot és erőt sugároz. Mindeközben megtalálhatjuk a tipikus Škoda dizájnelemeket is igaz, újra fogalmazva azokat. A fényes fekete Tech-Deck Face elem mögött, amely a Škodák hagyományos hűtőrácsát váltja fel, a mérnökök elrejtették az asszisztens rendszerekhez szükséges érzékelőket, így a radart és az első kamerát is. Az Elroq határozott vonalú motorháztetején megjelenik az új Škoda felirat, így ez az első modell, amelyen felváltja a korábban ott található logót. Mindez így egyben a jövőben az elektromos Škoda modellek védjegye lesz.
Az Elroq szemei
Az Elroq LED fényszórói is új, figyelemfelkető dizájnt kaptak. A felső, vékony fénycsíkok szolgálnak helyzetjelzőként és irányjelzőként, és egyben ez a nappali menetfény is. Alul két LED modul található a tompított és a távolsági fényszóróhoz, amelyek újraértelmezik a Škoda modellek már hagyományosnak tekinthető négy „szemű” megjelenését, így biztosítva a maximális láthatóságot a sötétben. Két verzióban kaphatók, és még az alapverzió osztott fényszórói is kizárólag LED technológiát használnak. A csúcsmodell LED Matrix fényszórói 36 különálló szegmensből állnak. Emellett a fényszóró felső részén új kialakítású nappali menetfény is található. A hátsó lámpák a Škoda jól bevált formatervezési elveit követik, ilyen például a C alakú fénygrafika és a részben megvilágított kristályos elemek, amelyek harmonizálnak a Modern Solid dizájnnal. A hátsó lámpákból is két kivitel létezik, amelyek mindegyike 100%-ban LED technológiát használ. A csúcskategóriás változat dinamikus irányjelzőkkel, megvilágított kristályos elemekkel és animációval rendelkezik a csomagtérajtó nyitásakor, valamint új „Hazaérkezés/Elindulás” animációval. Ez utóbbiban a fényszórók is részt vesznek.
Az Elroq légellenállási együtthatója mindössze 0,26. Az autó aerodinamikailag optimalizált kerekekkel és egy kerékrés-reduktorral is rendelkezik, amely „kiterjeszti” a kerékív burkolatát, hogy javítsa a légáramlást. A kerekek mérete 19 és 21 hüvelyk között változik.
Otthonos utastér
Teljes összhangban az új Modern Solid dizájnnyelvvel, az Elroq belső terét az egyszerűség, a tágasság és a letisztult vonalak jellemzik. Az 5 hüvelykes Digital Cockpit már ismerős lehet a Škoda Enyaq modellből, és a legfontosabb vezetési adatok megjelenítését szolgálja. Ez a kijelző kiegészíthető az opcionális head-up display és az Augmented Reality (kiterjesztett valóság) vizualizációk segítségével. Az infotainment rendszer központi kijelzője alapfelszereltségként 13 hüvelykes képernyőátlójú, már az új, egyszerűsített menüvel és kezelőfelülettel.
Az Elroq belsejének dizájnválasztékában a Škoda még nagyobb hangsúlyt fektet a fenntartható, tartós és praktikus anyagokra. A kompakt SUV alap belső tere a Design Selection Studio, amely főként sötétszürke szöveteket használ. Például a Design Selection Loft esetében Recytitan rostból készült, Dark Melange árnyalatú kárpitokat használnak az ajtópanelekhez, az ülésekhez, a műszerfalhoz, a középső kartámaszhoz és a térdtámaszokhoz. A Recytitan 78%-ban újrahasznosított PET-ből áll, például italos palackokból. A fennmaradó rész új PET-ből és mechanikusan újrahasznosított szálakból származik. A válogatatlan szálakat további vegyi kezelések nélkül dolgozzák fel.
Technikailag is a csúcson
Az új Škoda Elroq, amely a Volkswagen-csoport Moduláris Elektromos Platformjára (MEB) épül, négy hajtáslánc-változattal lesz kapható: ezek az Elroq 50, 60, 85 és a 85x. A modellek különböző akkumulátorkapacitásokkal és teljesítménnyel rendelkeznek, amelyek 125 kW-tól 220 kW-ig terjednek. Az alapmodell Elroq 50 hátsókerék-meghajtással, 55 kWh kapacitású akkumulátorral és 125 kW csúcsteljesítménnyel érkezik.
Az Elroq 60-as változata 63 kWh-s akkumulátorral és 150 kW teljesítményű elektromotorral szerelt. Mindkét modell 160 km/h végsebességet érhet el. Az Elroq 85 és 85x változatok már egy 82 kWh-s akkumulátorral vannak felszerelve. Az Elroq 85 hátsókerék-meghajtású, és csúcsteljesítménye 210 kW, míg az Elroq 85x változat egy további elektromotort kapott az első tengelyre, így alapfelszereltségként összkerékhajtású, és a maximális teljesítménye 220 kW. Mindkét változat, az Elroq 85 és a 85x is, 180 km/h-ra limitált végsebességgel és több, mint 560 kilométeres elektromos hatótávval rendelkezik.
Az új Škoda Elroq minden változata támogatja a DC gyorstöltést, bár a maximális töltési sebességek modellenként eltérnek. Az Elroq 85 és 85x akár 175 kW-al is tud tölteni ultratöltőn. Mind a négy hajtáslánc-változatú modell 10%-ról 80%-ra kevesebb, mint 28 perc alatt tudja feltölteni az akkumulátoraikat. AC töltőállomásokon minden Elroq modell akár 11 kW-al is tölthető. Itt a töltési idő 5,5 és 8 óra között változik. A Škoda Elroq támogatja az automatikus és a manuálisan elindított akkumulátor-előfűtést is. Az akkumulátor előfűtése optimalizálja a töltési sebességet hideg körülmények között. A temperálás a központi infotainment kijelzőn egy gombnyomással elindítható, de az autó automatikusan is megteszi ezt, amikor a navigációs adatok alapján a töltőállomás felé halad, és az akkumulátor hőmérséklete igényli azt.
Hely van? Bőven!
Kompakt mérete ellenére az új Škoda Elroq bőséges helyet kínál az utasok és csomagjaik számára is. A tengelytáv megegyezik az Enyaq méreteivel, így a hátsó utasok számára kínált hely is. Csomagtartója 470 literes, amely tér akár 1580 literre is bővíthető a hátsó ülések lehajtásával. Az utastérben számos tárolási lehetőséget találunk, amelyek összesen 48 liter plusz helyet biztosítanak, beleértve több praktikus rekeszt is. A kompakt elektromos SUV a Simply Clever megoldások új generációját kínálja. Ezek közé tartozik egy praktikus, opcionális tárolóháló a töltőkábel számára a kalaptartó alatt. Maga a kalaptartó állítható, így okos és rugalmas használatot tesz lehetővé a csomagtérben. Az Elroq két további tárolórekeszt is kínál a csomagtartó oldalfalain. Egy másik újdonság a QR-kód a csomagtartóban, amely beolvasás után gyors áttekintést nyújt a jármű felszereltségéről és funkcióiról, vagy akár egy interaktív videós útmutatót is megnézhetünk segítségével a kalaptartó és hálórendszer használatáról.
Biztonságos? Persze!
Az új Škoda Elroq széles körű biztonsági és asszisztens rendszerekkel érkezik alapfelszereltségként, így magas szintű a passzív és az aktív biztonsága is. Az asszisztens rendszerek között megtalálható a Travel Assist, amely a legújabb verziójában kibővített funkciókat kínál a kollektív adatok használatával. A parkolási segédrendszer is korszerűsödött: az Intelligent Park Assist távoli parkolási és „tanított parkolási” funkciókat is kínál. A Távoli Parkolás funkcióval a vezetők akár négy méter távolságból, okostelefon segítségével vezérelhetik a parkolási manővereket a MyŠkoda alkalmazáson keresztül. A „tanított parkolás” funkcióval az Elroq képes megjegyezni akár 50 méter hosszúságú útvonalakat is öt különböző parkolóhelyre, amelyeket később automatikusan megközelítve magától leparkol. A magas szintű passzív biztonság érdekében az új modell akár kilenc légzsákkal is felszerelhető. Alapfelszereltségként tartalmazza a vezető és az első utas légzsákját, a fejlégzsákokat, az első oldallégzsákokat és a középső légzsákot az első ülések között; de hátsó oldallégzsákok is elérhetők opcióként.
Az új Škoda Elroq tulajdonosok kényelmesen vezérelhetik autójuk számos funkcióját a MyŠkoda alkalmazáson keresztül, amely sok opciót és szolgáltatást egyesít egyetlen alkalmazásban. Az applikáció új, felhasználóbarát kialakítást kapott, és mostantól hozzáférést biztosít a PowerPass-hoz is, amely lehetővé teszi a töltések kezelését a nyilvános töltőhálózatokon. Ezek mellett a MyŠkoda alkalmazással a tulajdonosok vezérelhetik az otthoni töltési folyamatokat, valamint aktiválhatják járművük hűtését vagy fűtését. A további szolgáltatások közé tartozik a töltési megállók integrálása a navigációs rendszer útvonaltervezésébe. Az elektromos Škoda Elroq ajtóit távolról is lehet nyitni és zárni a MyŠkoda alkalmazás segítségével.
Az új Elroq jövő év első félévében érkezik meg a hazai kereskedésekbe.